את והתמונה שלך בפייסבוק

כן את עדיין סקסית בבגד ים אם את שואלת, ואולי עשרה אנשים עושים לך "לייק" על כל תמונה חדשה. אבל איך זה שכבר עשר שנים את לא עושה "לייק" על החיים של עצמך.

בתמונת פרופיל שלך בפייסבוק את נראית מאושרת. מזל שיש לך פייסבוק לפחות שם את יכולה לשקר לכולם. אני יודע שככה את אוהבת, אף אחד לא מציק לך, ואת מעדיפה שישתקו ויחשבו שטוב לך. חמש עשרה שנה שהעולם על הכתפיים שלך. אף פעם לא קל להיות זאת שכולם מביטים בה. ניסית כבר הכול, שמרנות, חתונה, גירושים, זיונים ושוב סגפנות. ובסוף את לבד בתוך הכלא של הפחדים שלך. עובדת מאוחר ומגיעה בלילה, מביטה במחשב מתוך שעמום ורושמת סטאטוסים כדי לעורר עניין. אז איך יכול להיות שאת לא מחייכת? מותר לך לבכות… אפילו להישבר מדי פעם. אבל להישבר באמת, להישבר בצורה כזאת שמשהו יתפרץ ממך, למשהו הזה… קוראים האמת שלך.

היית ילדה ופתאום את אישה רק שאת לא זוכרת מתי היה לך זמן להתבגר, אבל איך תהיי מאושרת אם את חוזרת על אותם הדברים ומצפה לתוצאה אחרת? אני יודע שכואב לך בנשמה כשאת חושבת על האוכל של אימא… תנסי לבשל לך עתיד בדמותה. את קצרה בכסף? זה לא חדש. כולם קצרים בכסף בישראל. אבל כסף לא שווה אושר, כמו שחוסר כסף לא שווה סבל. אם היית יודעת אז, את מה שאת יודעת היום הכול היה אחרת. אבל מה שהיה היה ואת עדיין כאן על הרגליים, אז כנראה שעוד לא פספסת כלום, את רק בסביבה שבה כולם ממהרים או בעיקר מסתפקים בחיים שבפייסבוק.

 

את והתמונה שלך בפייסבוקצאי לדרך אחרי האמת שלך, את תגלי שהיא כל כך פשוטה. תגידי למשפחה שאת אוהבת אבל את צריכה זמן לעצמך. ושהאקס ילך להזדיין. חברים שחושבים שמשהו לא בסדר איתך, כנראה מעולם לא הכירו אותך, ומי ששופט אותך על טעויות שעשית מעולם לא לקח סיכונים. אלו שאוהבים אותך באמת יחכו לך. ואם יש לך חלום (ואני יודע שיש לך) טיפשי או קטן ככל שיהיה הוא עדיין שלך אז אל תבזבזי כוחות על להסביר לאף אחד למה, את תצטרכי את הכוחות האלו בהמשך כדי לשנות. אז מה תכתבי היום בפייסבוק? אני לא יודע. את מתחילה מחדש וזה לא באמת מעניין. מצדי תעלי תמונה של שלגייה ותגידי שיצאת לחפש שבעה גמדים ושתכף תשובי, תראי שכולם יעשו לך "לייק!"

כשתחזרי, ושוב תהיי נסיכה, תגלי שגם את עושה "לייק!" על החיים של עצמך.

 נ.ב

שוב דבר לא באמת השתנה בנפש האדם, המטרות נשארו תמיד אותן מטרות. האדם רוצה לאהוב ולהיות נאהב. אלו רק האמצעים להשיג את המטרה שהשתפרו והשתכללו ונהיו מתוחכמים, מהירים, קלים וזמינים. ככל שאני מתבגר אני מבין כמה העולם של היום הוא מלכודת.

הפייסבוק מאפשר למיליוני בני אדם לצחוק מאותה הבדיחה באותו הרגע ועדיין להישאר בודדים.