לתינוק שעוד לא נולד לי

לתינוק שעוד לא נולד לילתינוק שעוד לא נולד לי, יש לי כל כך הרבה דברים להגיד לך. אני כבר מבקש שתסלח לי, על כל הטעויות שעדיין לא עשיתי ועל זה שאני עדיין מתעכב. יש בי ים אהבה לתת, אבל מעט אנשים לחלוק איתם. אמא טוענת שאני עדיין מרוכז בעצמי, כנראה שהיא צודקת, אחרת כבר הייתי מוצא אותה ואתה היית כבר לידי.

יום אחד אולי תבין אותי.

נשים רבות. אחת מהן הייתה אמורה להיות האמא שלך. אל תכעס עלי, יצאתי לחפש אהבה, אבל לא ידעתי כשניפחתי את האגו, שהוא יבוא על חשבון האהבה. היום אני בעיקר משתדל לעשות הכול כדי שיהיה לך יותר ממה שלי היה. אני יודע שטעמתי מוקדם מדי ומהר מדי מהתפוח, אבל לא ידעתי שהתפוח רקוב, והריקבון שלו יקלקל את הבית שרציתי לבנות לך, ואת החדר המקושט שלך. מסתבר שהרופא הכי טוב שלי זה הבדידות. אני יודע שהאמא שלך תהיה ישראלית, למרות שרובן לא מבינות מה זה אומר (יש משמעות אחרת לאמא עבריה) אל תפחד, אני בטוח שיהיו לך הרבה שאלות, בדיוק כמו שלי. זו הקללה שלי ושלך מהיום שנולדנו.

רציתי לבקש ממך סליחה. סליחה שלא הצלחתי לתת לך עולם טוב יותר משאליו נולדתי. זה לפעמים קשה. ישראל שלי ושלך היא מדינה לא פשוטה, להתחיל פה חיים בכבוד זה כמעט בלתי אפשרי. עוני, התנשאות, גזענות, פלגים, שנאה, מעמדות, קיצוניות. אבל אתה עדיין תעמוד כאן, מכיוון שאם יש מלחמה צודקת, היא מלחמה על המצפון, וכנראה שזה המקום היחיד שהמצפון שלך ירצה שתלחם עליו.

אל תיבהל אם כולם יגידו לך שמה שאתה עושה הוא לא הגיוני, ככה זה כשאתה מקפיד ללכת אחרי מי שאתה. אתה תגלה את הדרך שלך לבד. אבל תבטיח לי שאתה תתמיד. כנראה שתיכשל, אבל אל תפחד. הכישלון הוא רק שלב בדרך. אין לך דרך לגלות את האמת שלך מבלי ללכת בדרכים שגויות. אתה תצטרך לבחור ולא רק לקבל את הגורל שלך. אל תתאמץ להיות שונה, תהיה אתה, ככה תהיה הכי שונה. תזכור טוב טוב את האנשים איתם גדלת, הם יעצבו את האישיות שלך ואז יהפכו לזיכרונות. שתמצא את החלום האמיתי שלך, אל תבזבז אנרגיה להסביר למה דווקא זה, ואם יש משהו שיעצור אותך מלהגשים אותו, זה רק הפחד מלהיכשל. תסלח לאנשים, וגם לעצמך. אל תתעסק בעבר, אלא תלמד ממנו. כשתתעורר בבוקר, כל מה שחווית אתמול הוא בסך הכול זיכרון, בגלל זה לכל יום יש משמעות חדשה. אם תמצא את עצמך בחיים שלא בחרת, קום ולך. אין אמת אחת יש את האמת שלך.

לא יודע אם אי פעם תקרא את המכתב הזה, אולי יום אחד נשחה בים או נשחק כדורגל ביחד, ואז בכלל לא אבין מה רציתי להגיד לך.
פשוט אצחק ואהיה המאושר באדם.